Reflectie leerdoelen + vernieuwing leerdoelen
1. Waardevol en nuttig zijn voor FC Groningen zodat er een positief resultaat wordt bereikt en vanuit de opdrachtgever een positief advies richting school wordt gegeven.
Dit leerdoel wil ik nog steeds blijven hanteren tot het eind van dit jaar. Desalniettemin is het tot nu toe goed verlopen, zie bijvoorbeeld feedback Jeroen de Jong, maar toch wil ik het nog steeds blijven hanteren. Het is namelijk nog een belangrijk blok met een aantal belangrijke projecten. Zowel vanuit school als vanuit stage zijn er nog een aantal belangrijke projecten.
2. Ik wil mezelf als trainer/coach nog beter ontwikkelen. Dit wil ik doen door het volgen van de TC3 cursus een jaar lang en tijdens mijn stage bij FC Groningen actief te participeren. Dit gericht op het beter worden als trainer in de zin van het geven van training op een bepaald niveau.
Het einde van de TC3 cursus is bijna in zicht. Tot nu toe is de vursus goed verlopen er moeten alleen nog een aantal opdrachten afgemaakt worden. We hebben een periode stil gestaan tijdens de cursussen maar vanaf eind april/ begin mei gaan we weer van start. Tijdens mijn stagedagen voornamelijk woensdag heb ik een aantal keren weer meegelopen met de de VBS van FC Groningen. Zo heb ik tweemaal training gegeven en heb ik één keer geassisteerd als coordinator tijden seen toernooi van de VBS
3. Ik moet zelfbewuster worden. Dit betekent voor mij dat ik mezelf niet moet onderschatten en vaker assertiever moet zijn. Hiermee bedoel ik dat ik niet moet afwachten, maar juist bij die ‘deur naar binnen loop’.
Tijdens dit blok heb ik vele malen toegepast voornamelijk binnen stage. Zo heb ik een aantal goede gesprekken gehad en is dit ook te danken aan het feit dat ik me steeds beter voel binnen mijn stage adres. Tijdens een gesprek met de Hoofd Jeugdopleiding van FC Groningen, Paul Raveneau heb ik ook wat geleerd, namelijk: Van tevoren goed weten wat te verellen en dus de wat en waarom vraag van tevoren al goed weten in te vullen. Voor mij is dit ook zeker een leerdoel omdat ik vaak te uitgebreid ben en kort en bondiger moet zijn. Dit past overigens precies binnen het vak : Game tijdens blok 4 van het tweede jaar.
4. Ik wil tijdens het tweede semester prioritering toe gaan passen. Dit wil ik ook door gaan voeren in het derde jaar omdat dit tot nu toe goed verlopen is.
Tijdens blok 3 ben ik begonnen met het opstellen van prioriteiten. Zo heb ik me tijdens dit blok wat meer gefocust op school i.p.v. stage/ tc3. Dit heeft uiteindelijk geresulteerd in het feit dat ik er voor gekozen heb niet voor de eerste kans van onderzoek te gaan. Dit heeft weer geleid tot het geen dat ik me meer kon focussen op andere vakken. Wat de uitkomst hiervan zal zijn dat is nog afwachten.
5. Van tevoren goed weten wat te verellen en dus de wat en waarom vraag van tevoren al goed weten in te vullen.